Egzama: Belirtiler, Tedavi ve Yaşam Kalitesine Etkisi

Egzama, yaygın bir cilt sorunudur ve bulaşıcı değildir. Genellikle kuru bir cilt durumu olarak ortaya çıkar. Egzama olan insanların birçoğunda aile geçmişinde egzama veya diğer atopik durumlar bulunur, örneğin saman nezlesi veya astım gibi. Hafif vakalarda, kurumuş, pul pul bir cilt, hafif kızarıklık ve kaşıntı görülebilir. Şiddetli egzama yaşayanlar ise ciltte çatlama, kanama ve yoğun kaşıntıyla sarı kabuklanma gibi belirtiler yaşayabilirler. Egzama olan kişilerin cilt bariyerinde bir bozukluk vardır. Bu durum, cildin normalden daha az su tutma yeteneğine sahip olması anlamına gelir. Bu da cilt hücrelerinin küçülmesine ve aralarında boşlukların oluşmasına neden olur. Nem daha sonra cildin derin katmanlarından kaybolur, bu da kuru bir cilt oluşmasına ve potansiyel alerjenlerin cilde nüfuz etmesine ve egzama alevlenmelerini tetiklemesine izin verir.

Kaşınma-Kaşıma döngüsü

Egzamanın önemli bir belirtisi şiddetli kaşıntıdır. Kaşımak sadece geçici rahatlama sağlar ve cilt bariyerine zarar verir, bu da tahriş edicilerin cilde nüfuz etmesine izin verir. Bu, iltihaplanmaya ve daha fazla kaşıntıya yol açar. Bu, kaşınmanın egzamanın kötüleşmesine neden olduğunu gösteren Kaşınma-Kaşıma olarak adlandırılır.

Egzemanın yaşam kalitesi üzerindeki etkisi

Egzama yaşam kalitesini önemli ölçüde etkileyebilir. Spor ve sosyal aktiviteleri engelleyebilir, özgüveni ve ruh sağlığını etkileyebilir. Ayrıca, gece kaşıntısı nedeniyle uyku eksikliği, okul ve iş performansını etkileyebilir. Egzama olan çocuklarda bu bozukluk tüm ev halkını etkileyebilir. Dermatologlar, çok kuru veya egzama eğilimli ciltlerin tedavisi için tam bir emollient terapisi önerir. Bu, uygun bir nemlendiriciyi düzenli olarak uygulamayı ve bir sabun yerine bir hafif syndet temizleyici kullanmayı içerir.

Adım 1: Yıkama

• Sabun yerine nazik bir syndet temizleyici kullanın.

• Ilık suyla kısa banyolar yapın ve duş süresini yaklaşık 10 dakika ile sınırlayın.

• Cildi ovarak değil, hafifçe kurulayın - bu cildi tahriş edebileceği için asla ovuşturmayın.

Adım 2: Rahatlama

• Vücudu en az bir kez nemlendirici ile bol miktarda nemlendirin.

• Kokusuz bir nemlendirici kullanın ve saç büyümesi yönünde nazik bir aşağı doğru hareketle cilde bolca sürün. Kontaminasyonu önlemek için temiz parmaklar kullanmayı unutmayın. Cilt düzelmiş gibi görünse bile nemlendirmeye devam edin.

• Egzamanız için diğer tedaviler kullanıyorsanız, kortikosteroidler gibi, doktorunuz tarafından reçete edilen şekilde emollient kullanın.

Adım 3: Rahatlama

• Alevlenme riskini önlemek için bebek ıslak mendil, köpük banyosu ve sabun gibi bilinen tahriş edicilerden kaçının.

• Kaşınma isteğiniz olduğunda LIPIKAR Stick AP+ gibi bir kaşıntı giderici ürün kullanarak kaşınmayı önleyin. Lipikar serisi, kaşıntı-çizme döngüsünü kırmak, mikrobiyomu yeniden dengelemek ve kaşıntılı, kuru cildi yatıştırmak için temel aktif bileşenlerle (Aqua Posae Filiformis, Microresyl ve Shea butter) formüle edilmiştir. Ayrıca, egzama eğilimli ciltlerde kullanıma uygundur.

Kaynak: La Roche Posay

Etiketler: Blog Yazısı