Akne İpuçları ve Etkili Cilt Bakım Rutinleri

Akne patlamaları, yüz, sırt ve göğüs gibi yağ bezlerinin bol miktarda bulunduğu vücut bölgelerinde en sık görülür. Akne, saç foliküllerinin aşırı sebum (cildi kaygan tutmaya yardımcı olan yağlı bir madde), ölü deri hücreleri ve bakterilerle tıkanması sonucunda oluşur. Bunun birkaç nedeni vardır. Androjen hormonları, sebase bezin sebum üretimini düzenler. Androjen düzeylerinin artması veya androjenlere karşı artmış duyarlılık, sebase bezin şişmesine ve fazla yağ üretimine neden olur (hipersebore).

Aknede önemli bir faktör de hiperkeratinizasyondur. Bu durumda, saç folikülündeki ölü deri hücreleri, dökülmek yerine birleşerek gözenekleri tıkar. Bu komedonlara neden olur. Fazla sebum ve ölü deri hücreleri, cilt mikrobiyomunu bozar ve belirli bakterilerin büyümesini teşvik eder, bu da iltihaba yol açar. Bu da iltihaplı akneye (papüller ve püstüller) neden olur. Aknesi olan kişiler, reçetesiz satılan ürünler işe yaramıyorsa, akne özgüvenlerini etkiliyorsa veya akneleri şiddetli ise ve yara izlerine neden oluyorsa tıbbi yardım aramalıdır.

Tedaviler, topikal (cilde doğrudan uygulanan) veya oral (genellikle doktor tarafından reçete edilen) olabilir. Topikal tedaviler, jel, yıkama ve nemlendiriciler gibi çeşitli formülasyonlarda mevcuttur. Bunlar, akneye eğilimli cilt için bir cilt bakım rutinine dahil edilebilir.

AKNEDEN KURTULMAK İÇİN İPUÇLARI

Akneye eğilimli cilt için düzenli bir cilt bakım rutini izleyin:

• Yüzünüzü nazik bir temizleyici ile günde iki kez yıkayın. Cildi ovuşturarak temizlemek cildi tahriş edebilir. Gözenekleri tıkamayan nemlendirici ürünler kullanın ve cilt tipinize uygun bir ürün kullanın.

• Cildinizi UV ışınlarından korumak için güneş kremi kullanın.

• Sabırlı olun. İyileşmeyi fark etmek 4-6 hafta sürebilir.

• Sivilceleri sıkmayın veya patlatmayın. Bu, iltihaplanmaya ve enfeksiyona yol açabilir, yara izi riskini artırabilir.

AKNEYİ NASIL ÖNLERİM

Akneyi önlemek için yaşam tarzı faktörlerini yönetin:

• Yeterli uyku almayı sağlayın.

• Stresten kaçının.

• Sigara içmeyin.